Tričarije s toura: klinčeri osvojili etapu i žutu majcu

Na popularnoj stranici cyclingtips (i na nekim drugima) su primjetili da je Julian Alaphilippe osvojio drugu etapu na touru vozeći clincher tip guma.

Za one koji ne znaju, biciklisti mogu birati između tri varijante guma – tabulara, klinchera i tubelessa.

Dugo vremena su tabulari suvereno vladali svijetom utrka. Kombinacija gume i kotača je bila najlakša. Mogli su se pumpati na veće pritiske bez straha da guma odleti s kotača, u slučaju bušenja mogu se voziti još neko vrijeme (dok ne stigne prateći auto sa rezervom) i bili su najmekši i samim time imali najmanje gubitke u kotrljanju.

U zadnjih nekoliko godina su cestovni biciklisti počeli usvajati MTB tehnologije kao disk kočnice i tubeless gume. Tubeless gume mogu biti jednako lagane kao i tabulari jer nemaju zračnicu. One su naročito interesantne triatloncima jer se u njih obično doda lateks mlijeko koje može zakrpati manje rupe u vožnji. Negdje sam čuo da je Sebastian Kienle bušio svoju tubeless gumu prije par godine u Frankfurtu na trci. Osim što je izgubio malo pritiska zraka, nastavio je kao da se ništa nije dogodilo.

Isto tako tubeless se je pokazao kao brža varijanta od tabulara – tako da se često koristi i na kronometrima. Ovo je povezano za istraživanjima u zadnjih nekoliko godina koja pokazuju da visoki tlakovi u gumama – kakvi se obično voze u tabularima – mogu dovesti do gubitaka jer se gubi amortizacija. Ovi gubici su to veći što je podloga po kojoj se vozi grublja.

I sada dolazimo do klinčera. Ovo su gume koje vozi većina nas. Zračnica u vanjskoj gumi. Jednostavno i pouzdano. No naravno da na touru ne voze obične gume niti obične zračnice. Vanjska guma je Specialized Turbo Cotton – kojoj je nosač na koji se nanosi guma napravljen od pamuka kako bi guma bila podatnija. Unutrašnja guma nije od butila na koji smo navikli nego od lateksa.

Ako ste se ponadali da ćete moći jeftino imati brže gume od svojih prijatelja s tabularima, morat ću vas razočarati. Turbo Cotton su oko 60 EUR komad, a lateks zračnice su oko 10 EUR. Znači dvije gume i tri zračnice (jedna za rezervu) 150 EUR. A treba i uzeti u obzir da dobici u otporu kotrljanja idu na teret dugotrajnosti i otpornosti na bušenje.

Zadnja stvar koja je vjerojatno utjecala da voze zračnice a ne tubeless (kao što vozi npr UAE i EF) je da je njihov sponzor Specialized izbacio svoje najnovije Roval kotače uz upozorenje da se ne smiju voziti tubeless.

Bez obzira da li se radi o modi ili ne trend tubeless i nova generacija klinčera je već ovdje. Tabulari više nisu jedini izbor za one koji žele ići brzo.

Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.