Brzinski kolač za kad nemate banane za banana bread :)

Zaboravila sam pitati ako vam se sviđa onaj kolač od prošlog kola, ali pretpostavljam da nije bio loš jer je dosta brzo nestao :). Uglavnom, ja mislim da je to pristojna opcija za okrjepu jer ima sve što treba, i ugljikohidrata (brašno, voće iz pekmeza, grožđice), i proteina (jaja, mlaćenica), i „dobrih“ masnoća (orahe), i antioksidansa (kakao), ma nema što nema. Ali da ne duljim, ja napravim duplu smjesu za onaj veliki, najveći protvan koji stane u pećnicu.

Trebate:

-3 jaja

-1 šalica šećera (tako piše u originalnom receptu, ali meni je to previše slatko, smanjite šećer po želji ili napravite što ja radim: izbacite šećer potpuno, ubacite šaku grožđica pa ako nekome nije dovoljno sladak može si još namazati kolač s pekmezom, medom…).

-½ šalice ulja (ja stavim čak i malo manje, ¾ za duplu smjesu jer mi se ne čini da je kolač previše suh)

-3 žlice pekmeza (bilo kakvog)

-1 žica kakaa

-1 šalica jogurta ili kiselog mlijeka ili mlaćenice (ja koristim Stepko od „Veronike“ – ima bjelančevina kao jogurt, ali samo 0,4% masti)

-1 žličica sode bikarbone

-250 – 300 g brašna (može i integralno)

-oraha za posipati gore koliko hoćete ili imate

  1. Upaliti pećnicu da se zgrije na 200° C. Pripremiti protvan, obložiti ga papirom za pečenje ako treba ili ga namastiti maslacem i posipati brašnom.
  2. Izmiksati jaja i ulje (i šećer ako ste se odlučili za tradicionalni recept).
  3. Pomiješati pekmez i kakao, ubaciti u smjesu, izmiksati.
  4. Pomiješati jogurt sa sodom bikarbonom, ubaciti u smjesu, izmiksati.
  5. Dodati brašno i promiješati. Ne treba pretjerivati s miješanjem da se ne stvaraju oni mjehurići, rupice, u kolaču.
  6. Dodati grožđice ako ste se odlučili za ovu opciju i dobro promiješati.
  7. Smjesu izliti u protvan i peći (cca 20 – 25 minuta). Provjerite s čačkalicom, vratite u pećnicu ako treba još.

I to je to. Uživajte. Ako nešto nije jasno, slobodno pitajte. Ako ste poboljšali recept, javite.

 

Oglasi