Održano 3. kolo triatlon lige

Prošlu subotu smo održali i treće kolo lige. Ovo kolo su nam se pridružile i mlade nade triatona iz Maksimira i 3MAXa.

Rezultati kao i obično na google sheets, a sljedeće kolo je za dva tjedna.

Vidimo se na Jarunu!

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Održano drugo kolo triatlon lige

Prošlu subotu smo održali i drugo kolo lige. Rezultati su na google sheets a treće kolo je već ove subote.

Vidimo se na Jarunu!

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Započela triatlon liga

Ovu subotu po idealnom vremenu je započela triatlon liga. Prvu pobjedu ove godine je odnio dragi gost iz Slovenije Ambrož Rožman. Ostatak rezultata je u tablici, a sljedeće kolo je već 4.6. u 8:30.

Rezultati su malo kasnili jer nam je Vesna sudila na utrci u Trogiru. Isto tako nismo sigurni da smo pohvatali sve natjecatelje – ako smo nekog zaboravili ili previdjeli a ima rezultate nek nam se javi na vrondikon@gmail.com.

Vidimo se na Jarunu!

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Održano 5. kolo duatlon lige

Ovu subotu smo završili sa proljetnim djelom duatlon lige. Rezultati su na poveznici kao i obično.

Sezonu triatlona na Jarunu otvaramo prvim kolom triatlon lige iduće subote 21.5. u 8.30

Vidimo se na Jarunu!

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Održano 4. kolo lige

Dan prije Uskrsa pedesetak duatlonki i duatlonaca svih uzrasta se je okupilo na 4. kolu Jarunske lige.

Rezultati su u tablici kao i obično, a sljedeće kolo je sredinom svibnja.

Marljivo trenirajte i vidimo se na Jarunu!

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Održano 3. kolo duatlon lige

Prošlu subotu je održano još jedno kolo lige, ovaj puta nam je vrijeme bilo više naklonjeno. Rezultati su u tablici a sljedeće kolo je već ove preduskrsne subote.

Vidimo se na Jarunu!

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Održano 2. kolo lige

Po kiši i lošem vremenu smo održali drugo kolo lige. Rezultati su u tablici a treće kolo lige je ove subote.

Vidimo se na Jarunu!

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Održano prvo kolo lige – Memorijal Mladena Čižića

Lijepo vrijeme je ove subote izmamilo multisportaše na Jarun u velikom broju. Sedamdesetak duatlonaca, trkača, hodača i kvadratlonac su provjerili stanje forme nakon zime.

Rezultati su kao i obično na google sheets a sljedeća prilika da odmjerimo snage je za dva tjedna 2.4.

Vidimo se na Jarunu!

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Vati, kile i CdA

Zamisli situaciju: voziš se po ravnoj cesti 40 na sat i prestaneš vrtiti. Logično je da ćeš početi usporavati. Ali kako usporiti što sporije i zaustaviti se kasnije? Svi znamo da pomaže ako glavu gurnemo na guvernal. Ali pomaže i ako imaš bolje lagere u kotačima i brže gume.

Uzrok usporavanja su različiti gubici, sile otpora koje troše energiju koju smo uložili u pedale. Bilo da se radi o trenju ili o otporu zraka priča je slična. Što više uspiješ smanjiti ove gubitke sporije ćeš usporavati u primjeru gore. U idealnom (i nažalost nemogućem) slučaju ako imaš savršene osovine koje se vrte bez otpora i ako imaš kamion ispred sebe koji poništava otpor zraka ne bi uopće usporavao.

Iako su idealni slučajevi nemogući vrlo su korisni ako ih se uzme kao nedostižni ideal prema kojem treba težiti. Volim misliti da je normalno da jednom kad po ravnom dođem na 40 više neću usporavati, samo treba nadoknaditi ovih par gubitaka.

Par kvaka kao i uvijek

1. Svako ubrzavanje se naplaćuje dodatno. Kako ćeš doći do putne brzine je tvoj problem.

2. Veća brzina veći gubici. Brzina koju možeš držati po ravnom se postiže kada se izjednači brzina kojom ulažeš energiju u pedale i brzina kojom otpori troše energiju.

3. Ovo vrijedi samo za ravnicu. Kad cesta krene uzbrdo, pravila se nešto mijenjaju.

Vožnja stalnom brzinom po ravnom

Kada cesta krene uzbrdo pravila se mijenjaju jer se mijenja izvor sile koju savladavaš. Dok god se voziš po ravnom stalnom brzinom (vidi kvaku 1) od idealne situacije bez usporavanja te dijeli otpor zraka i trenje kotrljanje (lanac, osovine, gume itd.). Trenje kotrljanja možeš smanjiti ili podmazivanjem ili kunama (kupi bolji bicikl).

Otpor zraka uglavnom daje veće gubitke od trenja. Ove možeš smanjiti na dva načina. Smanjenjem frontalne površinu u koju udara zrak. Ovo se označava sa A (area). Drugi način je promijenom oblika tijela (tebe i bicikla) tako da što više sliči kapljici vode. Ovaj aerodinamičnost oblika se izražava faktorom Cd. Gubici koji te djele od idealnog slučaja su zbroj ova dva izvora – trenja plus aero gubici od CdA. Masa ne ulazi u igru ako ne ubrzavaš. Jasno je da ćeš manju masu lakše ubrzati. Ali dok ne ubrzavaš masa nije bitna.

Zato je pobjednik kronometra po ravnom (kvaka 2.) onaj tko ima najbolji omjer između vata koje može proizvesti i gubitaka. Da se kladim, i da imam pristup tim informacijama birao bi vozače koji imaju najbolji omjer vati/Cda a ne onoga koji može držati najviše vata.

Brdo

Na brdu se pravila mijenjaju. Prvo brzina je manja pa su aero gubici manji (kvaka 2.). Ovo ne znači da ih nema ali su manji nego po ravnom. Drugo i bitnije pošto se penjemo sada se uz CdA i otpore boriš i protiv svoje težine.

Sva pravila sa kronometra vrijede i ovdje. Samo treba dodati još jedan izvor gubitaka – vlastitu težinu koju dižeš u vis.

Brzina pri penjanju uzbrdo ovisi o ravnoteži između energije koju stvaraš i gubitaka koji ovise o CdA, težini i otporima kotrljanja.

Ako je brzina uzbrdo dovoljno mala to smanjuje aero gubitke i onda možemo gledati da je glavni izvor gubtaka masa. Zato za razliku od kronometra gdje smo gledali omjer vata i CdA, ovdje gledamo omjer vata i kila – jer je masa najveći izvor gubitaka. Na kronometru smo zanemarili gubitke na ubrzavanju i trenju kotrljanja a na brdu smo zanemarili obrzavanje, kotrljanje i aero gubitke. Zato je pri penjanju najbolje predviđati brzinu omjerom vata po kilogramu.

Primjeri koje sam čuo

Više puta sam čuo da su triatlonci pričali kako drže određeni broj vata po kili na utrci. Ovo vjerojatno može biti intresantno iz perspektive metabolizma i računanja kako tijelo iskorištava energiju. O ovome nemam puno znanja tako da ne bi komentirao. Ono što je sigurno je da w/kg ne daju dobra predviđanja o konačnom vremenu biciklističke dionice triatlona. Možeš držati iste w/kg ali ako držiš glavu u zraku i povećaš si CdA ići ćes sporije uz iste w/kg – zato jer si si smanjio w/CdA omjer.

Drugi primjer je s Twittera. Tamo ima puno ljudi koji računaju različite vate za profi bicikliste. Neki dan je jedan finac

van Aert Roglič i Quintana imaju isto vrijeme uspona
van Aert (najteži) ima najniže W/kg???

Ovdje je vjerojatno pogreška jer je računao da sva trojca koja imaju isto vrijeme imaju iste vate. Naravno da ovo nije moguće – na brdo teži van Aert (78 kg, 189 cm) mora jače tiskati pedale da bi držao Quintanu (59 kg, 167 cm). Ali ako su zajedno došli na vrh van Aert koji je cca 30% teži morao je i proizvesti 30% više snage – tako da su im w/kg bili blizu (može biti razlika zbog aero gubitaka i kotrljanja).

I zato se mogu voziti skupa na brdo jer Quintana sa manjom masom i manjom snagom može imati iste W/kg. Kada dođu na kronometar glavni faktor je W/CdA Quintana gubi. Jer još uvijek ima 30% manje snage ali nema 30% manji CdA (nešto uštedi na konto svoje visine ali ni blizu 30%). To što ima manju masu mu po ravnom ne znači ništa. I zato je van Aert bio dva puta drugi na svjetskom u kronometru sa sedam pobjeda na kronometrima.

Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar

Sezona 2022.

S proljećem se budi i naša liga. Ove godine ćemo održati 7 kola duatlona i 7 kola triatlona. Duatlon liga počinje 19.3. sa memorijalom Mladena Čižića. Triatlon liga započinje 21.5. Ostali detalji lige (bodovanje, start u 8:30 i ostala pravila) ostaju nepromijenjeni.

Vidimo se na Jarunu 19.3.

Termini duatlon lige 2022.

Datum
1. kolo duatlona19.03.2022.
2. kolo duatlona02.04.2022.
3. kolo duatlona09.04.2022.
4. kolo duatlona16.04.2022.
5. kolo duatlona14.05.2022.
6. kolo duatlona01.10.2022.
7. kolo duatlona08.10.2022.

Termini duatlon lige 2022.

Datum
1. kolo triatlona21.05.2022.
2. kolo triatlona04.06.2022.
3. kolo triatlona11.06.2022.
4. kolo triatlona25.06.2022.
5. kolo triatlona02.07.2022.
6. kolo triatlona23.07.2022.
7. kolo triatlona06.08.2022.
Objavljeno u Nekategorizirano | Ostavi komentar