OB1 Shopping 2 – Stack & Reach

Nakon što odlučite da je vrijeme da kupite novi bicikl često pitanje je kako da znam da će novi biti iste veličine kao i dosadašnji? Ili možda baš i kupujete jer vam je trenutni prekratak ili prenizak.

Davnih dana kada su bicikle švasali čiče u garažama više manje su svi modeli imali sličnu geometriju (dužine i kuteve spajanja cijevi okvira). Tada je bilo jednostavno – veličina bicikla je bila dužina cijevi koja spaja pogon i sic štangu. Klasični primjer ovakvog bicikla je Colnago master – na slici desno.

No devedesetih je Giant napravio revoluciju sa svojim TCR modelom. Gornja cjev više nije vodoravna nego visi prema dolje, a bicikli se više ne kupuju po veličinama 52, 54, 56 kao prije nego kao majce kratkih rukava -S, M i L.

U zadnjih desetak godina se je geometrija klasičnog cestovnog bicikla razgranala na još više podkategorija – aero, endurance, gravel, krono i nastao je problem kako uspoređivati veličine jer stari način više nije imao smisla.

Riješenje problema je predložio Dan Empfield (čovjek koji je prvi proizveo neopren namjenjen isključivo za triatlon i koji je osnovao Quintana Roo bicikle). Njegov sistem mjeri vertikalnu i horizontalnu udaljenost između pogonske osovine i vrha okvira gdje izlazi vilica:

U zadnje vrijeme većina proizvođača navodi ove dvije mjere na svojim stranicama. Osim što je univerzalan – mogu se uspoređivati bicikli različitih geometrija – sistem je i jednostavan za mjerenje. Potrebni su metar i ravni pod i zid.

Vertikalni dio se mjeri tako da se izmjeri udaljnost od poda do obje točke i razlika je stack. Horizontalni dio – reach, se mjeri kao razlika udaljenosti od zida do pogona i od zida do vrha head tube.

Ove dvije vrijednosti su baza od koje počinje bike fitting i ne mogu se mijenjati kad jednom kupite bicikl. Nakon što odaberete ramu se mogu raditi manje korekcije – mjenjati lulica, podešavati visinu sica itd. Ovo je fino naštimavanje, koje je moguće kvalitetno napraviti samo ako se baza odabere dobro.

Najveća vrijednost ovih mjera je da možete objektivno uspoređivati dva modela. Usporedba može biti ili sadašnjeg bicikla sa novim ili ako se između dva bicikla različitih proizvođača. Jedan može biti kraći i viši (to bi bili endurance modeli namjenjeni više za rekreativce) a drugi duži i niži (aero bicikli koji je namjenjen da se vozi u niskoj, agresivnoj poziciji). Onda ovisi o kupcu da li mu je bitnija apsolutna brzina ili je spreman žrtvovati malo brzine za više udobnosti. Čak postoje i proizvođači (Trek mi pada na pamet) koji nude iste modele u dvije izvedbe – jedna agresivnija i druga udobnija.

Za one koji žele više:

http://www.bikeradar.com/gear/article/your-top-tube-length-is-irrelevant-50174/

Uživajte u Shoppingu!

 

Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.