Ružnija strana sporta nažalost još jedna epizoda

Probudili smo se uz vijest da je Matija Kvasina bio pozitivan na doping testu. Prije svega rezultat još nije služben. Ovo je analiza A uzorka i sada se Matija treba izjasniti da li traži analizu i B uzorka. Ako ne zatraži analizu B uzorka znači da prihvaća krivicu.

Pošto znam da će me puno ljudi pitati što mislim a stvar je komplicirana evo me ovdje. Nažalost meni ova vijest mijenja jako malo na stvari. Zbog povijesti biciklizma naučio sam da ne dajem ruku u vatru za nikoga. Ali u isto vrijeme mislim da ima puno biciklista koji su čisti. Da li je shizofreno imati ova dva mišljenja istovremeno? Možda, ali ne vidim drugi način. Kvaka je u tome da sam se pomirio da nikada neću sa sigurnošću znati koliko ima dopingiranih i koji su – čak niti nakon rezultata testiranja.

Zato kažem da se moj stav bitno ne mijenja – nisam znao da li je Matija Kvasina (ili bilo koji drugi biciklist) dopingiran jučer. A sa sigurnošću ne znam niti danas. Možda je pogreška u testiranju. Možda je netko zamjenio uzorke ili dodao nešto da namjerno naudi Matiji. A možda se je dopingirao. Do sada je obično sportaš tvrdio da je nevin a antidoping tijelo da je kriv. I ponekad su u pravu bili sportaši a ponekad antidoping.

Komentar sa kojim sam se par puta susreo na facebooku je da nije moguće da se je netko pikao – “jer je naš”. Ovo je naivno i opasno. Isto kao što mali dio naših sudržavljana krade, koristi lake i teške droge i rade druge zabranjene stvari isto tako postoji mogućnost da postoji mali dio sportaša koji se dopingiraju. Na savezima je da provode kontrole i što je možda važnije stvaraju atmosferu gdje sportaši neće biti pod pritiskom rezultata dovedeni do izbora između dopinga ili prestanka bavljenja sportom.

 

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

